Parel d'Amour
Beschrijving
Parel d'Amour is een muziektheater spektakel voor de hele school waarbij elke klas een eigen scène speelt. Elke groep krijgt twee keer een uur les van kunstenaars die begeleidt in het maken van de scène. Een overzicht van de scènes is te vinden op onze site. Hier vindt u het online lespakket waar de kinderen ook zelfstandig mee aan de slag kunnen. Het project duurt 3 dagen, waarbij de laatste dag gericht is op het samenbrengen van de scènes tot één spectaculaire voorstelling op het schoolplein of op een binnenlocatie. Het project draait al 2 jaar, met veel succes in en buiten Amsterdam.
Disciplines
Theater, Muziek
Leerdoel
School/Wijk:Parel d'Amour is een schoolbreed project waarbij elke klas een eigen scène voorbereidt en speelt. Een feestelijk spektakel op het schoolplein voor scholen die wat te vieren hebben. Burgerschap:In Parel d'Amour staat het samenbrengen van verschillende culturen centraal. De leerlingen verdiepen zich aan de hand van de voorstelling in het wereldburgerschap. Kunst:Leerlingen doen onder leiding van professionals uit het Community Art-veld op een enthousiasmerende manier ervaring op in het maken van theater, muziek en dans en leren d.m.v. deze disciplines de eigen creativiteit te uiten.
Kosten
€2000 excl. reiskosten gebaseerd op 8 klassen per activiteit
Kerndoelen
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (theater)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (multidisciplinair)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (drama)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (dans)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken
Secundaire doelen
- sociale cohesie
- gemeenschapsvorming (in samenwerking met de buurt)
- diversiteit
Middelen
Sporthal of schoolplein voor presentatie vereist.
Alle materiaal wordt verder meegebracht door het gezelschap.
Leerlingen
Primair Onderwijs: groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Nee
Zwaartepunt
Actief
Tijdsinvestering van leerkracht
Nee
Periode / tijd / locatie
30 augustus 2010 - 20 december 2012
- we werken met maximaal 10 groepen
- per groep 2 losse uren + 1 middag
- Op school
Project eenmalig?
Eenmalig: 3 lessen
Is het project voor-/naschools
Onderschools
Referentie
15e Montessorischool Maas en Waal
Amsterdam
Mieke de Rijk
maasw27@xs4all.nl
020 6447173
Referentie 2
OBS Bos en Lommer
Amsterdam
Ingrid Schaefers
infobl@bosenlommerschool.nl
020-6862518
Evaluaties
De Bonkelaar | Primair onderwijs | deelname: 1 juni 201028-10-2010 14:29
- Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
- Pedagogische, didactische kwaliteiten
- Aansluiting belevingswereld
- Flexibiliteit
- Doelstellingen
- Organisatie en coördinatie
- Als leerkracht actief aanwezig? Ja
- Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
- Toekomstige samenwerking? Ja
- Waardering project
15e montessori school van Maas en Waal | Primair onderwijs | deelname: 23 juni 201022-10-2010 11:29
De Parel d'Amour was een groot feest. Een prachtig verhaal dat op niveau in stukken was verdeeld en aan het eind tot een geheel werd getoverd. Als school kon je het als het ware over je heen laten komen en je met de kinderen mee verbazen over het prachtigs wat er om je heen ontstond. Qua beeld, muziek èn beweging. Chapeau!
- Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
- Pedagogische, didactische kwaliteiten
- Aansluiting belevingswereld
- Flexibiliteit
- Doelstellingen
- Organisatie en coördinatie
- Als leerkracht actief aanwezig? Ja
- Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
- Toekomstige samenwerking? Ja
- Waardering project
| Primair onderwijs | deelname: 10 september 201010-10-2010 21:32
Het speelde heel goed in op de belevingswereld van de kinderen. De kinderen zingen de liedjes nog graag in de klas.
- Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
- Pedagogische, didactische kwaliteiten
- Aansluiting belevingswereld
- Flexibiliteit
- Doelstellingen
- Organisatie en coördinatie
- Als leerkracht actief aanwezig? Ja
- Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
- Toekomstige samenwerking? Ja
- Waardering project