SEP Stichting Educatieve Projecten

Kunsteducatie in de klas

Contactpersoon:

Adriën Schilder

Adres:

p/a Manegestraat 3
1018 VP Amsterdam
T: 0204124110
info@sep.nu
http://www.sep.nu

Gemiddelde waardering:

8/10

meer over deze culturele instelling

Doorlopende leerlijn

Let op: de periode van dit aanbod is verstreken. Meer informatie kunt u opvragen bij culturele instelling, zie de gegevens aan de rechterzijde.

Beschrijving

Afhankelijk van de ideeën en vraag van uw school komen we tot een leerlijn. Vaak vanuit de basisvraag naar sociale vaardigheden, taalverrijking of bijvoorbeeld mediawijsheid maken we een combinatie met één van onze disciplines. Gedurende meerdere schooljaren bouwen we voort aan een leerlijn en verdiepen we in een discipline op de verkregen kennis per project. Om dit goed te kunnen doen is een minimum aantal contactmomenten per jaar nodig. Een leerlijn kan gericht zijn op brede kennismaking met meerdere kunstvormen of juist op kwaliteitsverdieping in één discipline naar keuze.

Disciplines

Multidisciplinair

Leerdoel

In de afgelopen jaren heeft SEP voor een grote groep scholen een leerlijn ontwikkeld en uitgevoerd. Met een doorlopende leerlijn is er sprake van een ontwikkeling in stappen, van continuïteit en samenhang. zie www.sep.nu

Kosten

Kerndoelen

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken

Leerlingen

Primair Onderwijs: groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Ja

Zwaartepunt

Reflectief

Tijdsinvestering van leerkracht

Ja:

Periode / tijd / locatie

3 mei 2010 - 31 december 2011
- Op school

Project eenmalig?

Doorlopend:

Is het project voor-/naschools

Onderschools

Referentie

n.v.t.

Referentie 2

n.v.t.

Evaluaties

8/10
| Primair onderwijs | deelname: 8 april 2010

19-4-2010 16:07
  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    8/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    8/10
  4. Flexibiliteit
    8/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    8/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Nee
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10