Bestaan 'mooi' en 'lelijk'?
Beschrijving
“Die rechte strepen op Mondriaans schilderij zijn saai en lelijk” of “Het zelfportret van Van Gogh, dat is pas mooi!” We bekijken verschillende voorbeelden uit de kunst en filosoferen met elkaar over ‘mooi’ en ‘lelijk’ en of deze eigenlijk wel bestaan. De kinderen brengen vervolgens iets mee wat ze OERLELIJK vinden én iets wat ze prachtig vinden. We bekijken de objecten goed en proberen erachter te komen waarom dit zo is. De 'lelijke' spullen nemen we tenslotte eens flink onderhanden: met rekbare stoffen, oude lapjes, wol, knopen en andere materialen geven we ze een nieuw uiterlijk!
Disciplines
Beeldend, Cultureel erfgoed
Leerdoel
zie www.sep.nu
Kosten
€ 303,75 per activiteit
Kerndoelen
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (cultureel erfgoed)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken
Leerlingen
Primair Onderwijs: groep 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Ja
Zwaartepunt
Actief
Tijdsinvestering van leerkracht
Ja:
Periode / tijd / locatie
3 mei 2010 - 31 december 2011
- Op school
Project eenmalig?
Doorlopend: 3 lessen
Is het project voor-/naschools
Onderschools
Referentie
op aanvraag
Referentie 2
op aanvraag
Evaluaties
Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.