3 x Suzy dansvoorstelling
Beschrijving
De jonge choreografe Maaike van de Westeringh heeft een voorstelling gemaakt over drie heel gewone meisjes, die graag één willen zijn. Zij herkennen zich in elkaar en proberen steeds meer op elkaar te lijken. Maar kunnen zij dan nog wel zichzelf zijn? Tijdens de bijbehorende workshop vliegen de leerlingen in actie. Er is weinig plaats voor theorie. Ze experimenteren met het thema ‘zelfbeeld’ en onderzoeken hun eigen mogelijkheden. Zo vertalen ze hun ideeën en gevoelens naar beweging. Vervolgens gieten ze hun ideeën in een artistieke vorm die ze uiteindelijk aan elkaar zullen presenteren.
Disciplines
Dans
Leerdoel
- Verwerven van kennis van en waardering voor de discipline dans/bewegingstheater - Reflecteren op eigen werk en dat van anderen - Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
Kosten
Kerndoelen
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (dans)
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken
Secundaire doelen
- diversiteit
- aandeelhouderschap
- empowerement
Middelen
De voorstelling kan op school spelen in een aula, gymzaal of theaterzaal. Wij zorgen zelf voor aanvullende technische materialen als die op school niet beschikbaar zijn. In samenwerking met een buurttheater kunnen we de voorstelling ook daar spelen.
Leerlingen
Voortgezet Onderwijs: klas 1, 2, 3, 4, 5, 6
VO Soorten: VMBO T (MAVO), HAVO, VWO / Gymnasium
Speciaal onderwijs geschikt: Nee
Zwaartepunt
Actief
Tijdsinvestering van leerkracht
Nee
Periode / tijd / locatie
1 december 2011 - 30 juli 2012
- 2 lesuren + 50 minuten voorstelling
- Op school
Project eenmalig?
Eenmalig: 1 workshop + 1 voorstelling
Is het project voor-/naschools
Onderschools
Is vervoer geregeld binnen het project / de activiteit
Nee
Referentie
Reviuslyceum, Judith Aardse, t (010) 591 58 83
Referentie 2
nvt
Evaluaties
Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.