SEP Stichting Educatieve Projecten

Kunsteducatie in de klas

Contactpersoon:

Frederika Hasselaar

Adres:

p/a Manegestraat 3
1018 VP Amsterdam
T: 0204124110
info@sep.nu
http://www.sep.nu

Gemiddelde waardering:

8/10

meer over deze culturele instelling

Verleidingskunst

Let op: de periode van dit aanbod is verstreken. Meer informatie kunt u opvragen bij culturele instelling, zie de gegevens aan de rechterzijde.

Beschrijving

Door aan de slag te gaan met het ontwerpen van een reclamecampagne confronteren we leerlingen met de manipulatieve werking van diverse media: van internet, tv, foto en de geschreven pers. Op welke manier prijs je een product of jezelf aan? Wie ben je op het internet en in het echte leven? Wat laat je zien? Het zoeken naar antwoorden op deze vragen geeft kinderen inzicht in de ver- en misleidende rol die diverse media spelen.

Disciplines

Nieuwe media / audiovisueel

Leerdoel

Media wijsheid

Kosten

506,- en nawerk per activiteit

Kerndoelen

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (audiovisueel - film, nieuwe media, fotografie)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Versterken van competenties voor leraren en docenten
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken

Secundaire doelen

- aandeelhouderschap

Leerlingen

Primair Onderwijs: groep 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Nee

Zwaartepunt

Reflectief

Tijdsinvestering van leerkracht

Nee

Periode / tijd / locatie

26 maart 2013 - 26 februari 2020
- Op school

Project eenmalig?

Doorlopend: 5 lessen

Is het project voor-/naschools

Onderschools

Referentie

op aanvraag

Referentie 2

nvt

Evaluaties

Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.