Verleidingskunst
Beschrijving
Door aan de slag te gaan met het ontwerpen van een reclamecampagne confronteren we leerlingen met de manipulatieve werking van diverse media: van internet, tv, foto en de geschreven pers. Op welke manier prijs je een product of jezelf aan? Wie ben je op het internet en in het echte leven? Wat laat je zien? Het zoeken naar antwoorden op deze vragen geeft kinderen inzicht in de ver- en misleidende rol die diverse media spelen.
Disciplines
Nieuwe media / audiovisueel
Leerdoel
Media wijsheid
Kosten
506,- en nawerk per activiteit
Kerndoelen
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (audiovisueel - film, nieuwe media, fotografie)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Versterken van competenties voor leraren en docenten
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken
Secundaire doelen
- aandeelhouderschap
Leerlingen
Primair Onderwijs: groep 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Nee
Zwaartepunt
Reflectief
Tijdsinvestering van leerkracht
Nee
Periode / tijd / locatie
26 maart 2013 - 26 februari 2020
- Op school
Project eenmalig?
Doorlopend: 5 lessen
Is het project voor-/naschools
Onderschools
Referentie
op aanvraag
Referentie 2
nvt
Evaluaties
Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.