SEP Stichting Educatieve Projecten

Kunsteducatie in de klas

Contactpersoon:

Myrthe Niens

Adres:

p/a Manegestraat 3
1018 VP Amsterdam
T: 0204124110
info@sep.nu
http://www.sep.nu

Gemiddelde waardering:

8/10

meer over deze culturele instelling

'A je to!'

Let op: de periode van dit aanbod is verstreken. Meer informatie kunt u opvragen bij culturele instelling, zie de gegevens aan de rechterzijde.

Beschrijving

Geïnspireerd door Buurman en Buurman maken de leerlingen figuurtjes en een decor van klei of stof. Poppenanimatie is gebaseerd op het Stop Motion principe. In kleine groepjes werken de kinderen aan een reeks poppetjes of voorwerpen die steeds in één houding worden vastgelegd op camera. Door dit voor iedere fase van de beweging te herhalen wordt een stilstaande wereld tot leven gebracht door alle plaatjes (snel) achter elkaar af te spelen. Het lijkt of de voorwerpen uit zichzelf bewegen!

Disciplines

Nieuwe media / audiovisueel, Beeldend

Leerdoel

Kennismaken met de techniek van het animeren. Beeldend werken

Kosten

vanf 405,00 per activiteit

Kerndoelen

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (audiovisueel - film, nieuwe media, fotografie)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken

Secundaire doelen

- mediabewustzijn

Middelen

materialen en tijdsinvestering docent in overleg

Leerlingen

Primair Onderwijs: groep 3, 4, 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Nee

Zwaartepunt

Actief

Tijdsinvestering van leerkracht

Nee

Periode / tijd / locatie

30 mei 2013 - 30 mei 2020
- 90
- Op school

Project eenmalig?

Doorlopend: vanaf 4 lessen

Is het project voor-/naschools

Onderschools

Is vervoer geregeld binnen het project / de activiteit

Nee

Referentie

op aanvraag

Referentie 2

nvt

Evaluaties

Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.