SEP Stichting Educatieve Projecten

Kunsteducatie in de klas

Contactpersoon:

Myrthe Niens

Adres:

p/a Manegestraat 3
1018 VP Amsterdam
T: 0204124110
info@sep.nu
http://www.sep.nu

Gemiddelde waardering:

8/10

meer over deze culturele instelling

Hollandse Nieuwe!

Let op: de periode van dit aanbod is verstreken. Meer informatie kunt u opvragen bij culturele instelling, zie de gegevens aan de rechterzijde.

Beschrijving

Maak kennis met de gewoontes en gebruiken van andere culturen. Door de eeuwen heen zijn er mensen uit andere landen komen wonen en werken in Nederland. Wat weten we van deze mensen en van hun cultuur? De school gaat op wereldreis! In ‘Hollandse Nieuwe’ leren de kinderen een dans uit een gekozen land, verdiepen zich in de eetcultuur en maken recepten voor een echt kookboek. De resultaten komen in een grote eindvoorstelling op een bijzondere manier samen. De dansen zullen te zien zijn in een bonte werelddansvoorstelling, het kookboek wordt gepresenteerd en de hapjes kun je proeven!

Disciplines

Dans, Cultureel erfgoed

Leerdoel

Kennis maken met de gewoonten en gebruiken van andere culturen via dans en eetcultuur

Kosten

135,00 per activiteit

Kerndoelen

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (dans)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen

Secundaire doelen

- diversiteit

Middelen

in overleg

Leerlingen

Primair Onderwijs: groep 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Ja

Zwaartepunt

Actief

Tijdsinvestering van leerkracht

Nee

Periode / tijd / locatie

6 juni 2013 - 6 juni 2020
- 60 minuten
- Op school

Project eenmalig?

Doorlopend: 3 lessen

Is het project voor-/naschools

Onderschools

Is vervoer geregeld binnen het project / de activiteit

Nee

Referentie

op aanvraag

Referentie 2

nvt

Evaluaties

Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.