Sprookjes
Beschrijving
De boze heks in Sneeuwwitje, de wolf in het verhaal van Roodkapje, de prins van Doornroosje. Ze vertegenwoordigen het goede en het kwade. Welke levenslessen zitten er in deze kinderverhalen? Wat is ‘goed’ en hoe ziet dat ‘kwaad’ er uit? Kun je dat uitbeelden? En hoe speel je goede eigenschappen? De groep kiest een sprookje en wordt door middel van spel- en bewegingsopdrachten uitgedaagd om een nieuwe actuele vertelling te maken met een vergelijkbare levensles. Leerlingen kunnen hun eigen bijdrage leveren aan het rollenspel en mogen zich met fantasie en creativiteit uitleven in het verhaal.
Disciplines
Theater
Leerdoel
Via theater kennismaken met de levenslessen in sprookjes. Leren zelf een vertelling maken en dit uit te beelden.
Kosten
270,00 per activiteit
Kerndoelen
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (theater)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken
Middelen
in overleg
Leerlingen
Primair Onderwijs: groep 1, 2, 3, 4, 5, 6
Speciaal onderwijs geschikt: Ja
Zwaartepunt
Actief
Tijdsinvestering van leerkracht
Nee
Periode / tijd / locatie
13 juni 2013 - 13 juni 2020
- 60 minuten
- Op school
Project eenmalig?
Doorlopend: 4 lessen
Is het project voor-/naschools
Onderschools
Is vervoer geregeld binnen het project / de activiteit
Nee
Referentie
op aanvraag
Referentie 2
nvt
Evaluaties
Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.