SEP Stichting Educatieve Projecten

Kunsteducatie in de klas

Contactpersoon:

Myrthe Niens

Adres:

p/a Manegestraat 3
1018 VP Amsterdam
T: 0204124110
info@sep.nu
http://www.sep.nu

Gemiddelde waardering:

8/10

meer over deze culturele instelling

Sprookjes

Let op: de periode van dit aanbod is verstreken. Meer informatie kunt u opvragen bij culturele instelling, zie de gegevens aan de rechterzijde.

Beschrijving

De boze heks in Sneeuwwitje, de wolf in het verhaal van Roodkapje, de prins van Doornroosje. Ze vertegenwoordigen het goede en het kwade. Welke levenslessen zitten er in deze kinderverhalen? Wat is ‘goed’ en hoe ziet dat ‘kwaad’ er uit? Kun je dat uitbeelden? En hoe speel je goede eigenschappen? De groep kiest een sprookje en wordt door middel van spel- en bewegingsopdrachten uitgedaagd om een nieuwe actuele vertelling te maken met een vergelijkbare levensles. Leerlingen kunnen hun eigen bijdrage leveren aan het rollenspel en mogen zich met fantasie en creativiteit uitleven in het verhaal.

Disciplines

Theater

Leerdoel

Via theater kennismaken met de levenslessen in sprookjes. Leren zelf een vertelling maken en dit uit te beelden.

Kosten

270,00 per activiteit

Kerndoelen

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (theater)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken

Middelen

in overleg

Leerlingen

Primair Onderwijs: groep 1, 2, 3, 4, 5, 6
Speciaal onderwijs geschikt: Ja

Zwaartepunt

Actief

Tijdsinvestering van leerkracht

Nee

Periode / tijd / locatie

13 juni 2013 - 13 juni 2020
- 60 minuten
- Op school

Project eenmalig?

Doorlopend: 4 lessen

Is het project voor-/naschools

Onderschools

Is vervoer geregeld binnen het project / de activiteit

Nee

Referentie

op aanvraag

Referentie 2

nvt

Evaluaties

Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.