Splendor/SplendorKids Amsterdam

Muziek

Contactpersoon:

Michiel Weidner

Adres:

Nieuwe Uilenburgerstraat 116
1011 LX Amsterdam
T: 020 - 845 33 45
info@herrieindetent.com
http://splendoramsterdam.com

Gemiddelde waardering:

8/10

meer over deze culturele instelling

Herrie in de Tent

Jeannet Landré, Petra Griffioen en Michiel Weidner

bekijk project

Herrie in de Tent

Fluit, viool, cello en cimbaal vertellen het verhaal van een beer die uit kamperen gaat.

bekijk project

Herrie in de Tent

Let op: de periode van dit aanbod is verstreken. Meer informatie kunt u opvragen bij culturele instelling, zie de gegevens aan de rechterzijde.

Beschrijving

Fantasievolle, interactieve muziekvoorstelling voor groepen 0 t/m 2. De muziek van o.a. Stravinski, Bartók en Bach vertelt het verhaal van een beer op reis. (impressie: https://www.youtube.com/watch?v=tXlMtchSjYc&feature=youtu.be) Dit geënsceneerde concert wordt gemaakt en gespeeld door 3 topmusici die ruimschoots hun sporen hebben verdiend in de muziekeducatie. U kunt rekenen op aansprekende, beeldende muziek, een verhaal op niveau voor deze leeftijdsgroep en veel interactie met de kinderen. Het concert is in Splendor; voorafgaand komen de musici met hun instrumenten op bezoek in de klas.

Disciplines

Muziek, Theater

Leerdoel

- Kinderen in aanraking brengen met klassieke en eigentijdse muziek op hoog niveau. - Kinderen aanspreken op hun vermogen zelf muziek te maken, naar muziek te luisteren en op muziek te bewegen en te reageren. - Verbinding tot stand brengen tussen professionele musici en jonge kinderen.

Kosten

3,50 per leerling

Kerndoelen

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen

Secundaire doelen

- sociale cohesie
- gemeenschapsvorming (in samenwerking met de buurt)

Middelen

internet (muziek beluisteren en aanleren via Soundcloud)

Leerlingen

Primair Onderwijs: groep 1, 2
Speciaal onderwijs geschikt: Nee

Zwaartepunt

Receptief

Tijdsinvestering van leerkracht

Ja: 1 tot 3 lessen aan de hand van de lesbrief

Periode / tijd / locatie

15 september 2014 - 18 december 2015
- toelichting beschikbaar
- 45 minuten
- Zowel op school als op lokatie

Project eenmalig?

Eenmalig: 1 lesbrief voor de leerkrachten, 1 les met de musici op school en 1 voorstelling in Splendor

Is het project voor-/naschools

Onderschools

Is vervoer geregeld binnen het project / de activiteit

Nee

Referentie

Basisschool Oostelijke Eilanden, Leontine van Weerdenburg, 020 6391045

Referentie 2

Lorentzschool Leiden, Lies Lantinga, 071 5141777 (try-out)

Evaluaties

8/10
De Witte Olifant | Primair onderwijs | deelname: 24 oktober 2014

25-11-2014 16:23

Remco van Wijngaarden (groepsleerkracht)

De voorstelling was leuk. We zijn met twee kleutergroepen per keer geweest. De organisatie was prima. De voorbereidende les in de klas was ook prima maar de toon naar de kinderen kan iets pittiger. De locatie was heel goed; alle kinderen hadden een goede plek en er stond drinken klaar voor na afloop. Iets nieuws in Amsterdam en een leuk kleinschalig project.

  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    8/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    10/10
  4. Flexibiliteit
    10/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    10/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Ja
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10

8/10
| Primair onderwijs | deelname: 20 juni 2014

17-11-2014 19:23

Bij ons op school hebben we deelgenomen met de leerlingen van groep 2. Het was een try-out.
Vooraf aan de voorstelling kregen we een projectbrief met hele leuke les suggesties.
Ook kwamen twee muzikanten in de groep met de kinderen muziek maken en zingen. Deze les werd goed aangeboden, was op niveau van de kinderen en maakte de kinderen nieuwsgierig naar de voorstelling. In het theater zelf werden de kinderen door de muziek de voorstelling ingetrokken. het is een beeldende muzikale voorstelling. We hebben er van genoten. Het is een voorstelling die vooral rond de zomervakantie actueel is.

  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    10/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    10/10
  4. Flexibiliteit
    10/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    10/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Ja
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10