Identiteit: Wie ben ik?
Beschrijving
Wie ben ik eigenlijk? Hoe zien anderen mij? Ben ik uniek? Hoe kijk ik naar anderen? Zijn zij anders of hetzelfde? Als ik een been zou missen, ben ik dan een totaal ander iemand? Verandert mijn ‘ik’ als ik ouder word? Zijn er eigenschappen die altijd hetzelfde blijven? Door op eenvoudige wijze over deze vragen na te denken en de antwoorden te verbeelden leren kinderen bewuster te kijken naar zichzelf en hun klasgenoten. Dit kan de verhouding tussen de kinderen verbeteren omdat ze, naast verschillen, ook overeenkomsten tussen zichzelf en de anderen zullen ontdekken.
Disciplines
Multidisciplinair
Leerdoel
Leren over identiteit, tolerantie, diversiteit
Kosten
270,- per activiteit
Kerndoelen
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (multidisciplinair)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Versterken van competenties voor leraren en docenten
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
Secundaire doelen
- sociale cohesie
Middelen
in overleg
Leerlingen
Primair Onderwijs: groep 3, 4, 5, 6, 7, 8
Speciaal onderwijs geschikt: Nee
Zwaartepunt
Reflectief
Tijdsinvestering van leerkracht
Nee
Periode / tijd / locatie
19 augustus 2014 - 19 augustus 2020
- 60 min.
- Op school
Project eenmalig?
Doorlopend: 4 lessen
Is het project voor-/naschools
Onderschools
Referentie
op aanvraag
Referentie 2
nvt
Evaluaties
Er zijn op dit moment nog geen evaluaties van dit project.