Science Center NEMO

museum, science center, wetenschap, technologie

Contactpersoon:

Marjolein Schipper

Adres:

Oosterdok 2
1011 VX Amsterdam
T: 020 5313233
F: 020 5313535
info@e-NEMO.nl
http://www.e-NEMO.nl

Gemiddelde waardering:

8/10

meer over deze culturele instelling

Meerdere tentoonstellingen, lesmateriaal en projecten

bekijk project

Meerdere tentoonstellingen, lesmateriaal en projecten

Let op: de periode van dit aanbod is verstreken. Meer informatie kunt u opvragen bij culturele instelling, zie de gegevens aan de rechterzijde.

Beschrijving

Leerlingen van alle leeftijden steken door zelf te doen spelenderwijs veel op van de wereld van wetenschap en techniek. Bij Fenomena krijgen leerlingen antwoord op vragen als Wat is magnetisme? en Hoe werkt geluid? De tentoonstelling Krachtpatsers doet uit de doeken waarom hoge gebouwen meedeinen op de wind. Leerlingen ontdekken in Reis door de Geest hoe het brein werkt en Teen Facts gaat over de wetenschap achter de puberteit. Bij veel tentoonstellingen zijn werkbladen beschikbaar. Het is ook mogelijk om een gratis workshop of demonstratie bij te wonen, begeleid door NEMO medewerkers.

Disciplines

Cultureel erfgoed, Nieuwe media / audiovisueel

Leerdoel

Verschilt per bezoek, tentoonstelling, lesmateriaal of project.

Kosten

Verschilt per bezoek, tentoonstelling, lesmateriaal en project, in overleg

Kerndoelen

- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (theater)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (multidisciplinair)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (letteren)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (drama)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (cultureel erfgoed)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (audiovisueel - film, nieuwe media, fotografie)
- Verwerven van kennis van en waardering voor één of meerdere disciplines binnen CE (Aanleren van (vaktechnische, culturele en/ of lichamelijke) vaardigheden)
- Versterken van competenties voor leraren en docenten
- Reflecteren op eigen werk en dat van anderen
- Ontwikkelen van sociaal emotionele vaardigheden
- Ontwikkelen van de expressie, zelf doen
- Ontwikkelen van de creativiteit, zelf maken

Middelen

Verschilt per bezoek, tentoonstelling, lesmateriaal en project

Leerlingen

Primair Onderwijs: groep 3, 4, 5, 6, 7, 8
Voortgezet Onderwijs: klas 1, 2, 3, 4, 5, 6
VO Soorten: VMBO kader / basis / praktijk, VMBO T (MAVO), HAVO, VWO / Gymnasium
Speciaal onderwijs geschikt: Ja

Zwaartepunt

Actief

Tijdsinvestering van leerkracht

Nee

Periode / tijd / locatie

30 maart 2006 - 31 december 2015
- gehele jaar
- Verschilt per bezoek, tentoonstelling, lesmateriaal of project.
- Zowel op school als op lokatie

Project eenmalig?

Doorlopend: Verschilt per bezoek, tentoonstelling, lesmateriaal en project

Is het project voor-/naschools

Onderschools

Is vervoer geregeld binnen het project / de activiteit

Nee

Referentie

Willibrordschool
Mevr. R. Leemeijer
020-3981540

Referentie 2

BS De Brink
Geachte heer R. Smit
020-6972685

Evaluaties

8/10
noordmansschool | Primair onderwijs | deelname: 29 juni 2012

6-9-2012 15:54
  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Nee
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    6/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    8/10
  4. Flexibiliteit
    6/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    6/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Nee
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10

8/10
De Piuonier | Speciaal onderwijs | deelname: 5 juli 2012

13-7-2012 15:36
  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    8/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    8/10
  4. Flexibiliteit
    8/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    8/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Ja
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10

10/10
| Primair onderwijs | deelname: 18 juni 2012

18-6-2012 14:17
  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    8/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    8/10
  4. Flexibiliteit
    8/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    8/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Ja
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    10/10

8/10
| Primair onderwijs | deelname: 13 januari 2012

11-6-2012 10:20
  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    8/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    10/10
  4. Flexibiliteit
    8/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    10/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Ja
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10

8/10
| Primair onderwijs | deelname: 13 juli 2011

26-9-2011 10:45
  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Nee
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    8/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    8/10
  4. Flexibiliteit
    8/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    8/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Ja
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10

8/10
De Pionier | Speciaal onderwijs | deelname: 18 mei 2010

31-5-2010 17:53
  1. Voorgesprek plaatsgevonden? Ja
  2. Pedagogische, didactische kwaliteiten
    8/10
  3. Aansluiting belevingswereld
    8/10
  4. Flexibiliteit
    8/10
  5. Doelstellingen
    8/10
  6. Organisatie en coördinatie
    10/10
  7. Als leerkracht actief aanwezig? Ja
  8. Tevreden over prijs/kwaliteit? Ja
  9. Toekomstige samenwerking? Ja
  10. Waardering project
    8/10